Kundlöfte

Löftet till våra kunder är, mer till dig som kund och mindre till banken. Kundernas bästa står alltid högst i fokus på Avanza. Innovationstakten är hög och där det finns behov eller skevheter i systemet som inte gynnar våra kunder utvecklar vi nya produkter och tjänster. Vårt erbjudande baseras på fyra fundament.

1. Marknadens lägsta avgifter

Vi tror på full transparens i vår kundrelation och strävar alltid efter att erbjuda våra kunder marknadens lägsta avgifter, utan att kompromissa med kvalitet. Våra kunder ska aldrig behöva betala onödiga eller dolda avgifter. Vi har inga fasta konto-, års- eller insättningsavgifter.

2. Bättre beslutsunderlag

Vi tror att man fattar bäst beslut kring sina investeringar och sitt sparande själv och erbjuder ingen individuell rådgivning. Däremot lägger vi mycket tid och utveckling på att tillhandahålla bästa tänkbara beslutsunderlag. Generella råd, verktyg och tjänster som hjälper våra kunder att ta hand om sina placeringar och sitt sparande på ett enklare, billigare, roligare och smartare sätt är något vi värdesätter högt.

3. Enkelhet

Vår målsättning är att göra det så enkelt det bara går för användarna av våra tjänster. Vi ser det som vår uppgift att göra det som uppfattas som svårt och krångligt lätt och användarvänligt.

4. Större valfrihet

Vår ambition är att man som kund alltid ska hitta de bästa sparalternativen hos oss. Därför erbjuder vi marknadens bredaste utbud av sparprodukter genom att bland annat samla Sveriges största fondutbud hos oss. Vi erbjuder digital handel för Nordens alla börser, i USA och Kanada samt övriga marknader via våra mäklare.