På Avanza använder vi cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies

Artboard 1logo
Avanza
Avanza Bank Holding |
  SEK |  %   SEK

Sveriges nöjdaste sparare hos Avanza för sjunde året i rad

För sjunde året i rad vinner Avanza utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i kategorin sparande i den årliga undersökningen genomförd av Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

”Nöjda kunder är vårt allra viktigaste mål och det är fantastiskt att vi tar hem utmärkelsen för sjunde året i rad. Vi har haft en stark tillväxt de senast två åren, med närmare 100 000 fler kunder bara i år. Nöjda kunder är grunden i vår affärsmodell och vi drivs av att skapa kundnytta”, säger Johan Prom, VD Avanza.

SKI mäter och analyserar kundernas nöjdhet och lojalitet till bankerna. Studien görs med hjälp av en statistisk modell som möjliggör analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till hur lojala kunderna är mot sina företag. Avanza toppar samtliga områden, även om resultat inte var lika bra som förra året avseende kundernas förväntningar och nöjdhet.

”Stora delar av vårt utvecklingsarbete under året har inriktats på att underlätta investeringar genom digitala beslutsstöd. Vår ambition är att ständigt göra det billigare, bättre och enklare för att våra kunder ska få ut mer av sina investeringar och sitt sparande. Vi ser resultatet som ett kvitto på att vi är på rätt väg mot vår vision att skapa en bättre framtid för miljoner människor, samtidigt som vi kommer att analysera resultatet för att kunna vässa oss ytterligare”, fortsätter Johan Prom, VD Avanza.

Ladda ner