Avanza bästa nätmäklaren

Avanza bästa nätmäklaren Avanza är Sveriges bästa nätmäklare, enligt tidningarna Privata Affärers och Internetworlds årliga utnämning. Avanza får priset för en innehållsrik och användarvänlig tjänst som passar såväl nybörjare som vana nätkunder. - Internet öppnar för rikt innehåll och användarvänlighet, som alla kan ta del av. Att vi nu får pris för just detta, på en av världens mest utvecklade marknader, gör oss förstås mycket stolta, säger Per Nordlander, vd Avanza. Vid årets slut väntas 500 000 svenskar spara i aktier och fonder på nätet. Tidningarna Privata Affärer och Internetworld har granskat Sveriges nätmäklare och betygsatt dem i bland annat utbud, pedagogik, design och prissättning. Prisutdelare Anders Andersson, chefredaktör Privata Affärer: - Avanza vinner på sin enkla, informationsrika och användarvänliga tjänst. Den passar såväl nybörjare som mer vana nätmäklarkunder. All nödvändig information finns där man behöver den - på samma sida som handeln sker. Den balanserade layouten skapar förtroende. 1 miljon nätsparare 2001 Nätmäklarna tillhör de absolut snabbast växande bland e-bolagen. - Mot slutet av nästa år talar branschen om att 1 miljon svenskar kommer att spara på nätet, säger Anders Andersson, Privata Affärer. Ändå menar Avanza att Sverige är för litet. - Hittills är Sverige den mest mogna nätmäklarmarknaden i Europa. Men Sverige är för litet för att leda utvecklingen även i framtiden. Vi ser redan nu hur våra medarbetare utomlands samlar in banbrytande information och erfarenheter som vi kommer att använda i Sverige där allt Avanzas utvecklingsarbete sker, säger Per Nordlander. För mer information: Anders Andersson, Chefredaktör Privata Affärer; 0705 - 36 57 80 Per Nordlander, VD Avanza, 0708 - 618 003, 08 - 566 183 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00860/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00860/bit0002.pdf