På Avanza använder vi cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies

Artboard 1logo
Avanza
Avanza Bank Holding |
  SEK |  %   SEK

Marknadsföringsstrategi

Målet med Avanzas erbjudande är att fler ska känna sig smarta, engagerade och utbildade när det gäller sin privatekonomi och sitt sparande. Vi vill ta rollen som sparkompis genom tips och vägledning och dessutom alltid svara på frågor och förklara så att man begriper.

Vi tror på långsiktighet i vårt erbjudande och ser därför alltid till våra kunders bästa i första hand. Vi undviker ord och begrepp som är omotiverat krångliga så långt det går, men vill ändå inte underskatta intelligensen hos var och en.

Produkter och tjänster lyfts fram på ett objektivt sätt med både för- och nackdelar. Och självklart följer vi alltid de lagar och regler vi lyder under och har risktext med i alla marknadsföringsenheter.

All information ska finnas lättillgänglig och vi undviker i största möjliga mån fotnoter och finstilt text. Pratar vi pris så räknar vi med den totala kostnaden för dig som kund. När det gäller fonder så använder vi exempelvis begreppet ”total kostnad” och när det kommer till räntor är det effektiv ränta som anges. Inte heller jobbar vi med inlåsningseffekter eller binder upp våra kunder på andra sätt – om man som kund inte själv valt det genom exempelvis bundna löptider på bolån.

Kontaktuppgifter för marknadsföringsfrågor