Förslag till ny styrelse i Avanza

· Regulatorisk information

Förslag till ny styrelse i Avanza Aktieägare som företräder cirka 37 procent av röstetalet i Avanza AB föreslår till ordinarie bolagsstämma den 9 april 2002 omval av styrelseledamöterna Anders Elsell, Sven Hagströmer, Nicklas Storåkers och Jonas Wahlström samt nyval av Johan Brenner, Camilla Carlell och Mikael Nachemson. Johan Brenner, 40 år, är grundare och ordförande i investmentbolaget Time Vision, och har bl a tidigare varit chef för E*TRADE i Europa. Camilla Carlell, 30 år, är ekonomie doktor på företagsekonomiska institutionen vid Stockholms Universitet, och bedriver forskning inom konsumentbeteende och finansiella tjänster. Mikael Nachemson, 42 år, är verkställande direktör i investmentbolaget Custos, och har bl a tidigare varit verkställande direktör i E. Öhman J:or. För mer information Sven Hagströmer, styrelseordförande Avanza, tel: 070-728 81 92. Nicklas Storåkers, verkställande direktör Avanza, tel: 08-562 250 01. Claes Hemberg, informationschef Avanza; tel 070-861 80 47. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00300/wkr0002.pdf