Avanza visar stark tillväxt under första kvartalet

Information från ordinarie bolagsstämma Avanza visar stark tillväxt under första kvartalet Avanzas privatsparare ökade sin handel med över 50 procent under första kvartalet jämfört med föregående kvartal. Nettosparandet ökade samtidigt tre gånger jämfört med samma period föregående år och uppgick till 1.100 (360) MSEK under första kvartalet. Det totala depåvärdet har därmed ökat med 27 procent till 14.000 MSEK. Sammantaget innebär detta en mycket stark resultatökning under första kvartalet. Det framkom i vd Nicklas Storåkers anförande vid dagens bolagsstämma i Avanza. "Allmänheten är tillbaka på börsen. Och till skillnad från år 2000 gör idag majoriteten sina affärer på nätet. Under första kvartalet har Avanza fått över 3.400 nya depåkunder, vilket är en ökning med över fyra procent sedan årsskiftet", sade Nicklas Storåkers. "Intresset att använda nätet vid nyintroduktioner är också tilltagande. I dagarna avslutade vi den första nyintroduktionen och Avanza kommer att genomföra flera nyintroduktioner före sommaren." För mer information Nicklas Storåkers, verkställande direktör Avanza, tel: 08-562 250 01 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/31/20040331BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/31/20040331BIT00380/wkr0002.pdf