eWork Scandinavia väljer Avanza Bank för pensioner

eWork är nordens ledande konsultmäklare och har uppmärksammats för en rad utmärkelser som topplaceringar bland Dagens Industris Gasellföretag och utmärkelser som Årets tillväxtföretag arrangerat av Affärsvärlden och Ahrens Rapid Growth, samt vunnit priser i tävlingen Sveriges Bästa Arbetsplats. eWork är ett diplomerat Trippel-A företag och handlas på marknadsplatsen First North. ”Vi är mycket glada över det förtroende vi fått av eWork Scandinavia att sköta de anställdas pensioner. Detta visar att vårt tjänstepensionserbjudande är attraktivt för medvetna arbetsgivare som vill erbjuda sina anställda ett begripligt erbjudande som ger mer i pension. Därmed tjänar bolaget som en stark förebild för många andra bolag i Sverige”, säger Henrik Källén, VD Avanza Pension. Om Avanza Bank Avanza Bank erbjuder ett fullsortiment inom pensionssparande. Här får spararna själva möjlighet att via bankens hemsida välja bland landets absolut bästa men också billigaste fonder. Till spararnas hjälp har Avanza Bank såväl sparcoacher per telefon och via nätet, men också journalister som dagligen publicerar sina sparråd på nätet. Avanza Pension som är ett dotterbolag inom Avanza Bank-koncernen fokuserar på sparprodukter inom pensions- och försäkringssparande mot privatkunder och företag. Genom ett samarbete med Euro Accident Health & Care Insurance AB förmedlas gruppförsäkringar inom Liv-, Sjuk och Olycksfall- samt Barn- och Sjukvårdsförsäkringar. Tillsammans med tjänstepension förmedlas även premiebefrielse och sjukförsäkring. För mer information: Henrik Källén, VD Avanza Pension, telefon 070-861 80 25 avanzabank.se