Vostok Nafta Sverige väljer Avanza Bank för pensioner

Vostok Nafta Sverige AB är ett dotterbolag till Vostok Nafta Investment Ltd - ett investmentbolag vars affärsidé är att genom erfarenhet, kunskap och befintligt nätverk identifiera och investera i tillgångar med stor värdeökningspotential, med fokus på Ryssland och övriga OSS-länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm.

”Vi är mycket stolta över det förtroende vi fått av Vostok Nafta Sverige AB att få sköta de anställdas pensioner. Med en enkel administration i kombination med vårt breda sparutbud och låga avgifter, är vi ett attraktivt alternativ för medvetna arbetsgivare som vill erbjuda sina anställda ett sparande som ger mer i pension. Därmed tjänar bolaget som en stark förebild för många andra bolag i Sverige”, säger Henrik Källén, VD Avanza Pension.

Om Avanza Bank
Avanza Bank erbjuder ett fullsortiment inom pensionssparande. Här får spararna själva möjlighet att via bankens hemsida välja bland landets absolut bästa men också billigaste fonder. Till spararnas hjälp har Avanza Bank såväl sparcoacher per telefon och via nätet, men också journalister som dagligen publicerar sina sparråd på nätet.

Avanza Pension som är ett dotterbolag inom Avanza Bank-koncernen fokuserar på sparprodukter inom pensions- och försäkringssparande mot privatkunder och företag.

Henrik Källén, VD Avanza Pension, telefon 070-861 80 25

avanzabank.se