Avanza utsedd till bästa internetmäklaren

Aktiespararen har utsett Avanza till 2012 års bästa bolag på Internetmäklartjänster. I undersökningen har de jämfört priset för att handla aktier på nätet beroende på hur stor och aktiv sparare man är. Avanza vinner två av tre kategorier, skriver Aktiespararen.

-       Vi startade för 12 år sedan som en renodlad internetmäklare som gjorde det möjligt för privatpersoner att själva handla aktier till låga avgifter. Men har breddat oss mot att bli en bank. Därför känns det kul att vi fortfarande levererar ett starkt och konkurrenskraftigt erbjudande som sticker ut. Framför allt när konkurrensen blivit hårdare och kunderna kräsnare. Aktiespararens granskning är viktig för att belysa skillnaderna mellan bankernas utbud, säger Martin Tivéus, VD för Avanza Bank.

Aktiespararen skriver: Avanza har lägst pris på mäklartjänster på den svenska aktiemarknaden. Men Avanza är också den Internetmäklare som stuckit ut och varit prispressare på fondmarknaden genom att vara först med att lansera en gratisfond; Avanza Zero (2006). Denna gratisfond har bidragit till att andra aktörer på marknaden, såsom Handelsbanken och SEB, också har lanserat avgiftsfria fonder.

-       Utmärkelsen är en extra morot för oss att göra en ännu bättre produkt när vår nya webbplats lanseras till sommaren, säger Martin Tivéus, VD för Avanza Bank

Några nyheter på nya webbplatsen är att alla kunder kommer ha tillgång till till automatiskt uppdaterade realtidskurser. Dessutom kommer både historik och bevakning av kurser samt möjligheten för kunderna att se sina historiska aktieaffärer att förbättras jämfört med idag.