För sjätte året i rad tar Avanza hem utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder i kategorin sparande i den årliga undersökningen genomförd av Svenskt Kvalitetsindex (SKI).
”I år har vi fortsatt att sänka priserna och samtidigt utvecklat både användarupplevelse och produktutbud med över tusen kunddrivna förbättringar. Vi är oerhört stolta att återigen kunna leva upp till våra kunders höga förväntningar och lovar att fortsätta utvecklas i takt med dem.”, säger Martin Tivéus, VD på Avanza.
SKI mäter och analyserar ett stort antal aspekter kring kundnöjdhet och lojalitet till bankerna. Studien görs med hjälp av en statistisk modell som möjliggör analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till hur lojala kunderna är mot sina företag. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet. Precis som förra året visar undersökningen att kunderna ger Avanza ett högre betyg än andra banker inom samtliga områden och samtidigt är mycket mer lojala.
"Att vinna Sveriges nöjdaste kunder inom sparande är vårt absolut viktigaste interna mål. Resultatet visar att vårt fokus uppskattas av kunderna. För mig är årets resultat också ett kvitto på att vi klarat av att hantera årets fantastiska tillväxt utan att behöva tumma på service och kvalitet” fortsätter Martin Tivéus, VD Avanza.