Avanza får utmärkelsen Sveriges nöjdaste sparare – för tolfte året i rad

Avanza vinner Svenskt Kvalitetsindex (SKI) utmärkelse Sveriges nöjdaste kunder i kategorin sparande. Det innebär att Avanza vinner för tolfte gången av tolv möjliga.

”Det känns helt fantastiskt! Att få den här utmärkelsen gör oss otroligt stolta och glada, och det påminner oss om den fina relation vi har med våra kunder. Kunders förtroende är en ömtålig färskvara som vi tillsammans kämpar för varje dag. Vårt fokus på kundnöjdhet genomsyrar allt vi gör på Avanza och är vårt viktigaste långsiktiga mål. Därför känns det extra glädjande att vi för tolfte året i rad lyckats leva upp till de höga förväntningarna. Det är med ett stort och varmt hjärta jag vill tacka alla magiska kunder och medarbetare”, säger Rikard Josefson, VD Avanza.

I sin undersökning mäter och analyserar SKI kundernas nöjdhet och lojalitet till bankerna. Som bakgrund mäts image, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet. Avanza behåller sin starka position inom kundnöjdhet och har fortsatt Sveriges nöjdaste kunder för sparande i värdepapper.

”I år har vi välkomnat över 350 000 nya kunder. Våra kunder är drivkraften i allt vi gör och vi satsar hela tiden på att ta fram nya digitala tjänster som gör det enklare att lyckas med sin ekonomi. Under året har vi till exempel breddat vårt Starterbjudande, lanserat fonden Avanza Sverige och tagit fram Sparmål och Milstolpar som gör det enklare, och lite roligare, att se hur sparandet utvecklas. Allt vi gör kan bli bättre, så arbetet fortsätter och jag ser fram emot vår fortsatta resa tillsammans med våra kunder”, säger Rikard Josefson, VD Avanza.

För mer information vänligen kontakta:
Rikard Josefson, VD, Avanza
E-post: rikard.josefson@avanza.se
Twitter: @avanzabank

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 1,5 miljon kunder med mer än 700 mdr SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 6,6 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste tolv åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: avanza.se/ir