Lansering av tidsbundna sparkonton

Idag stärker Avanza Bank tjänsten Sparkonto+ genom att erbjuda sina kunder sparkonton hos Klarna med 3, 6 och 12 månaders bindningstid. Räntan som f.n. erbjuds är 2,80-3,15 procent, vilket är bättre än hos samtliga storbanker.

Insättningsgarantin gäller upp till 100 000 EUR per kund och sparinstitut. Avanza Bank kan genom tjänsten Sparkonto+ erbjuda sina kunder att med en enkel knapptryckning trygga 400 000 EUR med bra ränta genom att fördela beloppet på fyra sparinstitut; Avanza Bank, Collector, GE Money Bank och Klarna.

”Avanza Banks andel av den svenska sparmarknaden är 2,1 procent och andelen av nettoinflödet till marknaden uppgick till 6,6 procent under perioden april 2010-mars 2011. Räntesparande på konto är sedan många år en av de största sparformerna och rymmer idag över 1 000 MDR SEK. Tidsbundna sparkonton utgör en betydande del av denna marknad. I och med att vi inte tidigare haft ett erbjudande inom detta segment, bedöms därför denna lansering stärka Avanza Banks långsiktiga möjligheter att fortsätta ta andelar på den svenska sparmarknaden”, säger Nicklas Storåkers, VD Avanza Bank.

Läs mer om Sparkonto+ på avanzabank.se/sparkontoplus.

Nicklas Storåkers, VD Avanza Bank, telefon 070-861 80 01

avanzabank.se