Martin Tiveus ny VD för Avanza Bank

· Regulatorisk information

Styrelserna i Avanza Bank Holding AB och dotterbolaget Avanza Bank AB har utsett Martin Tiveus till ny verkställande direktör. Martin Tiveus tillträder tjänsten senast den 15 oktober 2011. Nicklas Storåkers kvarstår som VD fram till dess.

Martin Tiveus är 40 år och är idag Sverigechef för konsumentmarknaden på Microsoft. Han har tidigare varit VD för Glocalnet och marknadschef på SAS Snowflake. Martin Tiveus är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Martin Tiveus har just den erfarenhet av kompromisslös kundnytta, prispress och lönsam tillväxt som behövs för att leda Avanza Bank och skapa ett bättre sparande för ännu fler människor. Andra värdefulla erfarenheter som Martin tillför är hur man växer från den storlek på bolag som motsvarar Avanza Bank idag och hur teknik görs lättbegriplig för konsumenter", säger Sven Hagströmer, styrelseordförande Avanza Bank.

”Ur mitt perspektiv har Avanza Bank alltid kundernas bästa för ögonen. Det är så Avanza Bank har fått Sveriges nöjdaste sparare. Jag vill fortsätta den resan och se till att många fler svenskar upptäcker fördelarna med Avanza Bank. En viktig del i Avanza Banks utveckling har varit att alltid lyssna på kundernas egna idéer. Med den filosofin vill jag att vi fortsätter växa framöver”, säger Martin Tiveus, tillträdande VD Avanza Bank.

Sven Hagströmer, styrelseordförande Avanza Bank, telefon 070-728 81 92
Martin Tiveus, tillträdande VD Avanza Bank, telefon 070-957 63 68