”Vårt absolut viktigaste mål är just nöjda kunder, det är själva grunden i vår affärsmodell, och därför känns det helt magiskt att vi för nionde året i rad kunnat leva upp till våra kunders höga förväntningar. I år har vi dessutom passerat 800 000 kunder och ser därför också resultatet som ett kvitto på att vi lyckats hantera den stora tillväxten utan att kundupplevelsen blivit lidande”, säger Rikard Josefson, VD Avanza.
I sin undersökning mäter och analyserar SKI kundernas nöjdhet och lojalitet till bankerna. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet.
”Med ambitionen att våra kunder ska få ut ännu mer av sitt sparande har vi under året bland annat lanserat världen billigaste* globalfond, Avanza Global, sänkt vår bolåneränta till rekordlåga 1,09%**, och blivit först i världen med ett helt nytt klimatmått för att filtrera och välja fonder med låg koldioxidpåverkan. Vi har våra kunder att tacka för den fina uppskattningen och lovar att göra vårt bästa för att fortsätta utvecklas i takt med deras förväntningar”, avslutar Rikard Josefson.”
* Information om hur Avanza gjort undersökningen kring fonden finns på www.avanza.se
** Rörlig ränta per 181120.