Avanza Bank har Sveriges nöjdaste sparare för fjärde året i rad

För fjärde året i rad tar Avanza Bank hem kategorin Sveriges nöjdaste sparare i den årliga undersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Den mäter kunders åsikter om svenska bankers olika spartjänster.

”Årets undersökning visar att våra kunder är de som ställer högst krav och har högst förväntningar av alla bank-kunder. Vi är oerhört stolta och glada över återigen kunna leva upp till våra kunders förväntningar. Särskilt under ett år då vi har bytt hela vår bankplattform och banksajt”, säger Martin Tivéus, VD Avanza Bank.

I SKI kund mäts och analyseras ett stort antal aspekter kring kundrelationer till bankerna. Studien görs med hjälp av en statistisk modell som möjliggör analys av orsakerna till kundernas bedömning, liksom till hur lojala kunderna är mot sina företag. Som bakgrund mäts image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet och prisvärdhet.

”Att vi har en högre upplevd produktkvalitet än storbankerna visar också att vårt kundfokus betalar sig och att det går att kombinera lägre avgifter med högre kvalitet och kundnytta. Vi vill tacka våra kunder för denna uppskattning”, fortsätter Martin Tivéus.