Avanza möjliggör för avancerad teknisk analys på plattformen

Nu får Avanzas kunder tillgång till avancerad teknisk analys direkt på aktiesidorna. I samarbete med TradingView finns nu mängder av indikatorer och ritverktyg för att kunna fatta bättre investeringsbeslut.

"På Avanza ska våra kunder ha den bästa handelsupplevelsen. Samarbetet med TradingView kombinerar det bästa av två världar – vårt breda handelsutbud och TradingViews kraftfulla analysverktyg, säger Gustaf Unger, vd Avanza.

TradingView är en populär plattform för teknisk analys bland investerare världen över. Genom integrering av TradingViews diagram- och analysverktyg får Avanzas kunder nu möjlighet att göra detaljerade tekniska analyser med ett stort utbud av ritverktyg och indikatorer, såsom MA50, MA200, RSI och MACD. Det går också att anpassa genom att spara egna diagraminställningar och indikatormallar för en personlig handelsupplevelse.

TradingViews analysverktyg nås hos Avanza via aktiesidorna på desktop och lanseras för mobil- och appanvändarna efter sommaren.

”Att ytterligare vässa vårt erbjudande för de verkliga börsentusiasterna är ett fokusområde i år och vi lanserade nyligen en ny analysflik med rapportdata och historiska nyckeltal. Tillsammans med TradingViews grafverktyg finns nu bättre möjligheter för både teknisk och fundamental analys av aktier samlade på ett och samma ställe”, fortsätter Gustaf Unger.

Bättre möjligheter för aktieanalys är bara en del i Avanzas satsning mot att erbjuda de bästa verktygen för aktiehandel. Tidigare i år lanserades även digital dark pool-handel genom Nordic@Mid, en ny tjänst för nyhetsbevakning av aktier, förbättrad Stop loss på börshandlade produkter och realtidsströmmad data i för- och efterhandeln på den amerikanska marknaden. På gång är även manuell valutaväxling på Kapitalförsäkring exklusivt för kunder inom Private Banking- och aktiva traders. Det går att läsa mer om nya produktlanseringar här: avanza.se/produktnyheter

För mer information vänligen kontakta:
Gustaf Unger, vd Avanza
Mejl: gustaf.unger@avanza.se

För mer information om TradingViews plattform, se tradingview.com

Avanza är en digital plattform för sparande och investeringar som grundades 1999. Moderbolaget Avanza Bank Holding AB (publ) är noterat på Stockholmsbörsen. Avanzas kundlöfte är att du som kund ska få mer pengar över till dig själv än hos andra banker eller pensionsbolag. Tjänsterna inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt bolån och ett starkt pensionserbjudande. Avanza har över 1,9 miljoner kunder med över 800 miljarder SEK i totalt sparkapital. Det motsvarar 7,5 procent av den svenska sparmarknaden. Avanza är störst sett till antalet transaktioner på Stockholmsbörsen bland svenska banker. Avanza har de senaste 14 åren vunnit SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) utmärkelse "Årets nöjdaste sparkunder". För mer information besök: avanza.se/ir