Vår affärsmodell bygger på skalbarhet. En stark kundtillväxt kombinerat med låga kostnader och hög kostnadseffektivitet är det som långsiktigt skapar tillväxt i rörelseintäkter och möjliggör fortsatt utveckling och bygger aktieägarvärde.
Vi skapar ett företag där vi själva vill vara kunder. Ett företag som inte ser på världen som den är, utan som den borde vara. Avanza drivs därför med ett ständigt fokus på att skapa kundnytta. Kundnöjdhet och produktinnovation får våra kunder att prata om oss. Detta är viktigt eftersom majoriteten av våra kunder kommer på rekommendation från en annan nöjd kund.
För att kunna leverera aktieägarvärde, samtidigt som vi uppfyller vårt kundlöfte – mer till dig och mindre till banken - är kostnadseffektivitet avgörande. Vår affär bygger därför på att skapa tillväxt utan att öka kostnaderna i samma utsträckning. Vår framgång i detta illustreras av stark tillväxt i sparkapital och minskad kostnad per sparkrona över tid.