HQ.SE Aktiespar byter namn till Avanza

· Regulatorisk information

Kommuniké från bolagsstämma HQ.SE Aktiespar byter namn till Avanza Samgåendet mellan Avanza och HQ.SE Aktiespar håller tidplan och budget. Flertalet av kostnadsbesparingarna är även genomförda. Bolaget kommer att 1 oktober noteras på Stockholmsbörsens O-lista under namnet Avanza med kortnamnet AVA. Samtidigt startar bolaget sin nya sajt. - Samgåendet har följt vår ambitiösa plan. Från första oktober har vi en organisation, en produkt, gemensamma kunder och ett bolag. Dessutom ser vi nu att våra privatsparare tydligt återvänder till börsen. Trots de senaste veckornas svaga börs har våra 80 000 privatsparare ökat sina insättningar med 5 procent, säger Nicklas Storåkers, vd Avanza. Följande beslut har fattats på HQ.SE Aktiespar ABs extra bolagsstämma den 19 september 2001. Ny firma Bolagsstämman beslutade att bolagsordningen skall ändras så att § 1 får följande lydelse: "Bolagets firma är Avanza AB. Bolaget är publikt (publ)". Anledningen till ändringen av firman är HQ.SE Aktiespars förvärv av Avanza. I samband med ändringen av firma kommer även kortnamnet på OM Stockhomsbörsen att ändras från HQSE till AVA. Varumärket Avanza ersätter HQ.SE Aktiespar och kommer att användas för koncernens produkter och tjänster. Ändringarna beräknas genomföras den 1 oktober 2001. Styrelse Bolagsstämman beslutade att utöka antalet styrelseledamöter till åtta, och som ny styrelseledamot valdes Carl Klingberg. Carl Klingberg är 40 år och har tidigare suttit i styrelsen för Avanza Holding AB. Styrelsen består därmed av Sven Hagströmer, Anders Elsell, Anders Högström, Carl Klingberg, Kurt Malmgren, Per Nordlander, Nicklas Storåkers och Jonas Wahlström. För mer information Nicklas Storåkers, Verkställande direktör Avanza, tel: 08-562 250 01. Claes Hemberg, informationschef Avanza; tel 0708 - 618 047 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/19/20010919BIT00380/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/19/20010919BIT00380/bit0001.pdf